Nejistota reklamních spotů

27. června 2015 v 12:00 |  Zápisník cholerika
Původně jsem chtěl dnešní příspěvek napsat na téma literární prostituce a skrytá reklama na politickou objednávku. Nicméně, i když jsem článek několikrát přepsal, stále byl až příliš konkrétní a depresivní. Takže jsem ho nakonec smazal, protože deprimovat případné čtenáře rozhodně není předmětem tohoto blogu, a k tématu se vrátím, až na celou problematikou získám alespoň nějaký nadhled.

Nicméně tohle snažení mne upozornilo na jinou věc a sice televizní reklamu. Je to pro mne občas dost matoucí a doufám, že tímto článkem (a s Vaší laskavou pomocí v komentářích) dospěji k nějakému vysvětlení. Jakkoliv to moc nemám ve zvyku, slibuji že se pokusím na komentáře reagovat, protože tomuhle bych vážně rád přišel na kloub.

Většina reklam, ať jsou jakkoliv pitomé, mi problémy nedělá. V lepším případě prostě vychválí svůj produkt, nebo zboží, ukážou ho národu a v případě reklamy na barvu je tedy tím pádem i vymalováno. Pokud je tvůrce odvážnější, dokonce si vymyslí i na tohle téma nějaký krátký příběh, aby demonstroval užitečnost produktu, případně to doplní nějakým úderným sloganem, který do vás hustí tak často, že byste si nejraději po pár dávkách reklamních bloků udělali vlastní rukou lobotomii otvírákem na konzervy.

Pro dnešek bych potřeboval pomoci se třemi případy, se kterými si nějak nevím rady - úvahy na téma zelenej šmejd a letní vánoce myslím vydají na samostatný článek.

Tedy případ první: Hopsací kampaň na vodu.

Momentálně probíhá jakási kampaň v retro stylu, ve které nějaké spojitosti s propagovanou vodou dokážu rozpoznat. Nicméně můj zmatek odpálila kampaň první, ve které po mě jakási oplácaná slečna skrze televizní obrazovku opakovaně požadovala, abych jí neříkal bejby. Přiznám se, že vzhledem k proporcím té slečny, by mne podobná věc nenapadla ani náhodou, když pominu fakt, že skutečně netuším, proč bych vůbec měl něco takového dělat. To co mi však uniká je jakákoliv spojitost, mezi požadavkem macaté slečny a balenou vodou z kohoutku. Pokud by Vás napadla jakákoliv spojitost, velice rád bych alespoň ve své hlavě svázal volné konce. Možná je pointa v tom, že se slečny na konci zlejou úplně durch. Ani v tomto případě mi však stále nedochází, proč tohle činí zrovna vodou, protože normální lidé většinou použijí něco jiného, co má výrazně vyšší oktanové číslo. Nevím.

Případ druhý: Záhada čínské paní.

Jedná se o reklamu na deodorant, či antiperspirant - nejsem si jistý. Zmíněnou značku nepoužívám, takže technické aspekty přesně neznám - každopádně - jakási postarší Asiatka si velmi protivným způsobem stěžuje, že ji chemický přípravek vzal syna.

Dobře - pokud je poselství, že chemie je zlo, které vede ke ztrátě syna - to bych ještě pochopil. Své by k tomu určitě mohli říci ve Vietnamu po napalmových náletech B-52, nebo po nasazení bojového plynu v bitvě u Ypres. Nicméně proč tato paní stalkuje svého syna na bowlingu a toto sdělení, skřípe z otvoru, kterým se navracejí zpět bowlingové koule, mi skutečně uniká. Opět nerozumím jakékoliv spojitosti mezi antiperspirantem a paní, která zasekle trčí z otvoru na bowlingové koule. V tomto případě bych to skřípání i pochopil, protože koupit to mezi nohy bowlingovou koulí, asi nebude zážitek, na který byste rádi vzpomínali, nicméně pointa celé reklamy je pro mne záhadou. Napadá Vás nějaký důvod, proč by matka měla lézt do přístroje na návrat bowlingových koulí, a poté, co se v něm zasekne rameny vás oblažit sdělením, že jí syna vzal chemický přípravek ? Ať dumám jak chci, pořád na nic nemohu přijít.

Případ třetí: Legrace žluté limonády.

Tuhle věc podle mého vymyslel nějaký kreativec zhruba pět minut před prezentací, protože jinak si to neumím vysvětlit. Pokud měl zmíněný frikulín v úmyslu propojit předraženou oranžovou břečku se zábavou, prochechtali bychom se všichni společně až k dialýze, protože podle varování na obalu, je Spolana Neratovice jenom amatér , co ve svém volném čase trochu dělá do Éček. To co mi však naprosto nedává smysl je souvislost mezi zábavou a tím, že si budu lít do hlavy nějakou limonádu. Myslím, že by zmíněný kreativec měl jednou pro změnu opustit kancelářský stůl, přestat brát to svinstvo, nebo naopak si toho dát víc, protože to co vyplodil není ani zajímavé, ani legrační, je to prostě jenom otravné.

Nicméně budu rád, když mi PT čtenářstvo poskytne jakékoliv vodítko k nějaké spojitosti.

Alespoň to budu moct hodit za hlavu a věnovat se něčemu konstruktivnějšímu, než je utrpení z reklam, které mne posílají do Země za zrcadlem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 28. června 2015 v 18:12 | Reagovat

Milý Choleriku,
v tomto jsem taktéž tak trochu vedle :-)
Mám pocit, že první z reklam je tak nějak reklamou dvojitou :-) Nedávno jsem právě na tuhle reklamu četla nějaký článeček, ze kterého jsem pochopila, že tyhle dívky nepropagují vodu, nýbrž ta voda propaguje tyhle dívky :-)
Je to zajímavá náhodička, ale také poměrně nedávno jsem četla článeček inspirovaný i druhou zmíněnou reklamou, jedna holčina tam krásně vysvětlila, že je sama matkou malého hošíka a už teď se bojí, že až z něj bude "sexy chlap" odejde jí z domu.
Já osobně tuhle značku vážně nemám v lásce, už proto, že moje chatrné znalosti angličtiny (pochytané doma z řídkých chvil, kdy se učí má dítka) mi říkají, že onen produkt je česky prostě "staré koření" a jako takový i smrdí :-)
Takže tím pádem ani nechápu, jak mohla nějaká dívčina odvést matce syna, když smrděl. Ledaže by ho chtěla vykoupat, to pak jo...
Na třetí z reklam jsem nikde žádný článek nezachytila a tím pádem ani nejsem schopná se k ní pořádně vyjádřit. Reklamy tak nějak příliš nevnímám, neboť v mé pozici u PC mám televizi za zády a v případě, že už se tedy rozhodnu a na nějaký program koukám, pak pauza s reklamou bývá povelem k odchodu na cigárko.
Ale musím přiznat, že jsem tuhle viděla limitovanou edici (myslím, že fakt téhle limonády) v nádherně modré barvě a s krásným nápisem "Bez umělých barviv".
Možná, že to byla prostě jen další legrace s touto limonádou :-)

No, doufám, že jsem aspoň maličko pomohla :-) A na odpovědi ke komentářům se fakt těším :-) Možná víc, než na další článeček :-)

2 Cholerik Cholerik | 28. června 2015 v 22:41 | Reagovat

[1]: Diky za reakci:-)

1/No - dobre. I tak mi to prijde podivne, protoze jsem nikde nevidel nejake plakaty, kde by dotycne uskupeni melo vystupovat (coz je mozna dobre). Chapu, ze ucelova seskupeni tohoto druhu maji sve sponzory - ale v tomto pripade mi propojeni textu pisne a sponzora prijde opravdu matouci. Rikam si, jak by asi vypadala propagace skupiny Korn - to by patrne rockery sponzor nutil se navzajem polevat sirupem proti kasli.

2/Ano. Hm. No  - pripustme, ze v Asii to chodi jinak a stalkovani dospeleho, pachnouciho syna je tam povazovano za normalni. Nicmene, proc ta pani k tomu pouziva system na navrat bowlingovych kouli - uz jen dostat se do neceho podobneho bude podle meho soudu daleko komplikovanejsi, nez mu napichnout mobil. Zkusim se na to optat Vietnamske pani, co prodava v krame na rohu - ale musim to udelat nejak opatrne, aby si nemyslela, ze jsem cvok.

3/Odhadla jste znacku to naprosto presne. Nicmene, pokud se zmineny kreativec snazi podsunout neco na tema zivotni styl, dela to mimoradne blbe, protoze ocividne nema nejmensi predstavu o tom, jak a cim se momentalne bavi mladez. Ja nevim, v tomhle pripade uplne detailni zkusenost nemam - ale projevuji Vase ditka po podani limonady nejake sklony sprchovat se v obleceni ?

3 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 29. června 2015 v 16:19 | Reagovat

[2]: Tak jedničce nemám co dodat :-)
Ale k druhé reklamě mám historku :-)
Kamarád pracuje na bowlingu a dostal za úkol vyčistit právě tu část, odkud leze ona afroasijská maminka :-)
Můj stokilový kamarád nějak stále ještě nevymyslel způsob, jak vyčistit šachtu ani ne půl metru v průměru, ovšem několik více metrů dlouhou, vedoucí pod podlahou :-) Asi mu paní navrhnu, ona to zřejmě zvládá v pohodě :-)
A třetí reklama....
No, já nevím, moje dítka onu zmíněnou limonádu nějak nepijí. (Mimochodem, nepijí ani vodu z první reklamy, nám stačí kohoutková)
Ale možná jim tu žlutou naliju do krku, protože s příchodem prázdnin moje děti nějak nemají sklony sprchovat se vůbec a pak by sprcha v oblečení byla jen vítanou změnou :-)

4 Cholerik Cholerik | 30. června 2015 v 15:54 | Reagovat

[3]:
:-D
No - nebo by byla moznost se zastavit ne nejake demonstraci - mam dojem, ze posledni dobou je docela sance, ze by Vas tam mohli postrikat hadici:-D Osobne mam v planu to dnes zjisti- tak uvidime, co z toho bude.

Kazdopadne diky za poznamky - uz tto zacina byt trochu jasnejsi:-)

5 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 30. června 2015 v 16:19 | Reagovat

[4]: Tak minimálně synek má demonstrace zakázané, už je majitelem občanky a tudíž trestně zodpovědný :-)
A vzhledem k jeho rasistickým sklonům by jeho demonstrování nemuselo končit jen sprchou :-)
Dejte pak vědět, jak to dopadlo u Vás :-)

6 valin valin | Web | 7. července 2015 v 13:16 | Reagovat

Tak ráda bych se též vložila do diskuze, ale bohužel vůbec nevím, která bije. Já na televizi prakticky vůbec nekoukám... :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama